- Seminarium dyplomowe I 1- Prowadzący: dr hab. inż. Danuta Zakrzewska
 - Podstawy przetwarzania dużych zbiorów danych 20/21 L - studia stacjonarne - Prowadzący: dr inż. Marcin Kwapisz
- Prowadzący: mgr inż. Karolina Nowak
- Prowadzący: dr hab. inż. Agnieszka Wosiak
- Prowadzący: mgr inż. Rafał Woźniak
 - Aplikacje w językach interpretowanychCelem przedmiotu jest kształtowanie umiejętności modelowania, budowania i przygotowania do wdrożenia aplikacji w językach interpretowanych
 
 - Prowadzący: dr inż. Łukasz Chomątek
- Prowadzący: mgr inż. Wiktor Wandachowicz
 - Dwuwymiarowe gry komputerowe- Prowadzący: mgr inż. Norbert Borowski
- Prowadzący: dr inż. Krzysztof Guzek
- Prowadzący: dr hab. inż. Piotr Napieralski
- Prowadzący: dr inż. Dominik Szajerman
- Prowadzący: dr hab. sztuki inż. Rafał Szrajber
 - Informatyzacja w przedsiębiorstwach, informatyka, studia stacjonarne- Celem przedmiotu jest zapoznanie z zagadnieniami związanymi ze strukturą organizacyjną i obiegiem informacji w firmach. Studenci nabędą wiedzę dotyczącą roli systemów informatycznych w przedsiębiorstwach i wszelkich aspektów związanych z planowaniem, wdrażaniem i integracją systemów informatycznych. jako podstawowego narzędzia wspomagającego sterowanie przepływem informacji. - Prowadzący: dr inż. Marcin Cegielski
- Prowadzący: dr hab. inż. Danuta Zakrzewska
 - Inteligentna analiza danych [@CTI]- Inteligentna analiza danych - Prowadzący: dr inż. Przemysław Nowak
- Prowadzący: Oleksandr Pankiv
- Prowadzący: dr hab. inż. Bartłomiej Stasiak
- Prowadzący: dr inż. Kamil Stokfiszewski
- Prowadzący: prof. dr hab. inż. Piotr Szczepaniak
- Prowadzący: mgr inż. Paweł Tarasiuk
- Prowadzący: dr inż. Arkadiusz Tomczyk
 - Internet rzeczy i aplikacje mobilne- Internet rzeczy i aplikacje mobilne- Zachęcam wyboru przedmiotu obieralnego "Internet rzeczy i aplikacje mobilne", który powstał w odpowiedzi na zapotrzebowanie wiodących firm branży IT w Łodzi. 
 Przedmiot ten pozwala na nabycie w łatwy i przyjemny sposób umiejętności projektowania i implementacji programów wykorzystujących komputery klasy SbC, Umiejętności te są poszukiwane przez wiodących pracodawców branży IT w naszym mieście.
 Podsumowaniem zajęć jest konkurs, w którym jury złożone z przedstawicieli łódzkich firm IT ocenia projekty zrealizowane w ciągu semestru https://www.facebook.com/InternetRzeczyiAplikacjeMobilne/posts/308043076202691
 Zachęcam do aktywnego udziału w projektach realizowanych w ramach przedmiotu. Aby to zrobić wystarczy wybrać w ramach fakultetu przedmiot „Internet rzeczy i aplikacje mobilne” (5 punktów ECTS)
 Więcej szczegółów dotyczących przedmiotu można znaleźć na naszym profilu Facebook:
 https://www.facebook.com/InternetRzeczyiAplikacjeMobilne/- Karta przedmiotu zawiera opis przedmiotu, w tym cele i efekty kształcenia, metody weryfikacji oraz literaturę podstawową i rozszerzoną. - Karta przedmiotu: - Szczegółowe informacje o przedmiocie udostępnia kierownik przedmiotu i nauczyciele prowadzący zajęcia. Uczestnicząc w przedmiocie w sytuacji napotkania problemu zawsze możesz zwrócić się o pomoc do nauczycieli prowadzących zajęcia. - Polecane źródła wiedzy: - Raspberry Pi Cookbook, ISBN-10: 1449365221 O'Reilly 2015
- Exploring BeagleBone: Tools and Techniques for Building with Embedded Linux ISBN-10: 1118935128 Willey 201
- Embedded Linux Primer: A Practical Real-World Approach ISBN-10: 9780137017836 Prentice Hall 2015
- Designing the Inernet of Things, A.McEwen O'Reily 2015 ISBN-13: 978-1118430620
- Internet Rzeczy, Miller M. 2016 Warszawa
 - Prowadzący: dr inż. Krzysztof Lichy
- Prowadzący: dr hab. inż. Piotr Lipiński
- Prowadzący: dr hab. inż. Piotr Napieralski
 - Inżynieria Oprogramowania- Prowadzący: dr inż. Bożena Borowska
- Prowadzący: dr inż. Łukasz Chomątek
- Prowadzący: mgr inż. Bartłomiej Jencz
- Prowadzący: Tomasz Krym
- Prowadzący: Michał Pawlak
- Prowadzący: Michał Pawlak
- Prowadzący: mgr inż. Michał Pawlak
- Prowadzący: dr hab. inż. Aneta Poniszewska-Marańda
- Prowadzący: Krzysztof Stępień
- Prowadzący: mgr inż. Krzysztof Stępień
- Prowadzący: mgr inż. Mateusz Walczak
 - Inżynieria Oprogramowania II
 - Przedmiot dotyczy zagadnień związanych z analizą, projektowaniem i tworzeniem oprogramowania spełniającego kryteria wysokiej jakości. Szczególny nacisk kładzie się na zdobywanie umiejetności pracy w grupie przy tworzeniu wspólnego projektu systemu informatycznego. - Metody optymalizacji w ekonomii- Modelowanie zagadnień ekonomicznych. Programowanie liniowe: postać standardowa, rozwiązania bazowe, algorytm sympleks i jego modyfikacje, sztuczna baza, zagadnienie dualne i dualna metoda sympleks, analiza optymalności i programowanie parametryczne, programowanie całkowitoliczbowe. Programowanie ilorazowe. programowanie nieliniowe: warunki konieczne i wystarczające, zadanie zastępcze i metoda Wolfa. Zagadnienie transportowe i przydziału. - Laboratorium z przedmiotu metody optymalizacji w ekonomii ma na celu umożliwienie studentom zaimplementowania metod optymalizacji dla zadań ekonomicznych (metody graficznej rozwiązywania nierówności, metody simpleksu i jej pochodnych, zagadnienia transportowego, ...). - Prowadzący: dr inż. Bożena Borowska
 - Modelowanie i Animacja- Przedmiot jest wstępem do ogólnie pojętej grafiki trójwymiarowej. Na laboratoriach kładzie się nacisk na poznanie programu Autodesk 3D Studio Max służącego do modelowania i animacji w przestrzeni 3D. Po zakończeniu zajęć studenci będą umieć: - - tworzyć proste i zaawansowane obiekty 3D 
 - tworzyć obiekty (assety) na potrzeby gier komputerowych
 - aranżować sceny 3D
 - nadawać stworzonym obiektom realistyczny wygląd przy wykorzystaniu tekstur oraz oświetlenia
 - odpowiednio sterować kamerą w scenie 3D
 - animować obiekty proste oraz złożone (animacja postaci)
 - renderować sceny fotorealistyczne
 - tworzyć efekty specjalne przy użyciu systemów cząstek oraz pól sił.- ĆWICZENIA LABORATORYJNE - Podstawy modelowania: modelowanie za pomocą splajnów, modelowanie sitkowe, modelowanie parametryczne, modelowanie powierzchni sklejanych, modelowanie obiektów NURBS , obiekty złożone Praca z obiektami: przemieszczanie, obracanie i skalowanie obiektów, powielanie obiektów, Wykorzystanie modyfikatorów w modelowaniu: modyfikatory Lathe , Flex, używanie gizma transformacji, wytłaczanie obiektów Extrude Podstawowe wiadomości o materiałach: praca z edytorem materiałów, praca z bibliotekami materiałów, tworzenie materiału,praca z mapami w edytorze materiałów, zastosowanie map proceduralnych dla materiałów, zastosowanie materiałów typu Raytrace Światła i kamery: tworzenie kamery, praca z parametrami kamery, praca ze światłami, tworzenie świateł, dobór parametru światła, oświetlenia specjalne – efekty atmosferyczne, Systemy cząsteczek i pola sił: zastosowania systemów cząsteczek, typy systemów cząsteczek, parametry systemu cząsteczek, kontrola systemów cząsteczek za pomocą pół sił, stosowanie pół sił, Renderowanie sceny: parametry i opcje renderingu, funkcja Anti-Aliasing, renderowanie animacji Motion Blur, efekty środowiskowe podczas renderingu, - Prowadzący: dr inż. Radosław Bednarski
- Prowadzący: dr inż. Krzysztof Guzek
- Prowadzący: mgr inż. Krzysztof Kubiak
- Prowadzący: dr hab. inż. Piotr Napieralski
- Prowadzący: dr inż. Dominik Szajerman
- Prowadzący: dr hab. sztuki inż. Rafał Szrajber
- Prowadzący: prof. dr hab. inż. Adam Wojciechowski
 - Nowoczesne Technologie Internetowe- Prowadzący: dr inż. Radosław Bednarski
 - Optical and quantum computation- Optoelektroniczne metody przetwarzania (dane nieaktualne - przedmiot usunięty z nowego programu) - Karta przedmiotu: http://ectslabel.p.lodz.pl/ProgramyStudiowJSP/przedmiot.jsp?l=pl&idPrzedmiotu=120962&s=6&j=0&w=WFTIMS - Prowadzący: dr inż. Marcin Ostrowski
- Prowadzący: Zbigniew Wesełucha
 - Podstawy gier komputerowych- Przedmiot ma za zadanie wprowadzenie w tematykę gier komputerowych. Jest wyjaśnieniem podstawowych pojęć, które następnie będą rozwijane w ramach kolejnych przedmiotów. - Prowadzący: dr inż. Jarosław Andrzejczak
- Prowadzący: dr hab. inż. Piotr Napieralski
- Prowadzący: dr inż. Dominik Szajerman
- Prowadzący: dr hab. sztuki inż. Rafał Szrajber
- Prowadzący: Aneta Wiśniewska
- Prowadzący: prof. dr hab. inż. Adam Wojciechowski
 - Podstawy realizacji filmowej i telewizyjnej- Prowadzący: Jakub Łączny
- Prowadzący: dr hab. sztuki inż. Rafał Szrajber
 - Programowanie Aplikacji Graficznych - Prowadzący: mgr inż. Norbert Borowski
- Prowadzący: dr inż. Tomasz Gałaj
- Prowadzący: Tomasz Gałaj
- Prowadzący: dr inż. Krzysztof Guzek
- Prowadzący: mgr inż. Krzysztof Kubiak
- Prowadzący: Sławomir Opałka
- Prowadzący: dr inż. Dominik Szajerman
- Prowadzący: mgr inż. Tomasz Witczak
- Prowadzący: prof. dr hab. inż. Adam Wojciechowski
 - Programowanie Kart Graficznych- Rozwinięcie umiejętności implementacji modeli oświetlenia i technik postprocessingu w grafice 3D za pomocą shaderów. - Zapoznanie z architekturą konsol gier, oferowanymi przez nią możliwościami i jej ograniczeniami oraz z narzędziami developerskimi i środowiskami uruchomieniowymi. - Prowadzący: dr inż. Jarosław Andrzejczak
- Prowadzący: dr inż. Dominik Szajerman
 - Programowanie silnika gier- Budowa gry: podział na podsystemy i ich łączenie. Przydatne techniki programistyczne. Programowanie logiki gry i inteligencji przeciwników: gry logiczne, algorytmy sterowania, zachowania stadne, wyszukiwanie ścieżek, opis zachowania za pomocą automatów skończonych, zachowanie sterowane celami. Komunikacja między obiektami gry. Programowanie zdarzeniowe. Wykorzystanie języków skryptowych. Przykłady technik optymalizacji. - Prowadzący: dr inż. Dominik Szajerman
 - Projektowanie hurtowni danych 2022/2023 - Prowadzący: dr hab. inż. Agnieszka Duraj
- Prowadzący: mgr inż. Rafał Woźniak
- Prowadzący: dr hab. inż. Danuta Zakrzewska
 - Projektowanie Systemów baz danych- Prowadzący: dr hab. inż. Agnieszka Duraj
 - Rendering czasu rzeczywistegoPrzedmiot wprowadza studentów w problematykę tworzenia grafiki czasu rzeczywistego przy wykorzystaniu programów do tworzenia grafiki 3D oraz bibliotek graficznych. Efektem kształcenia będzie znajomość podstaw technik shader wykorzystywanych przy tworzeniu scen z użyciem renderingu czasu rzeczywistego- WYKŁAD Praca z wierzchołkami, zastosowanie transformacji trójwymiarowych, oświetlenie sceny, testowanie głębi i przeźroczystości (kanał alfa, Z - bufor), mechanizmy vertex shader (utworzenie shadera, wykorzystanie shadera, zastosowanie shaderów z modelami w postaci siatek, przekształcenia geometryczne z wykorzystaniem mechanizmów vertex shader, billboardy, krzywe beziera, animacja postaci, proste operacje z kolorami, oświetlanie z wykorzystaniem vertex shaderów, odbicie i załamanie światła, cieniowanie), mechanizmy pixel shader (wersje mechanizmów pixel shader, tworzenie i wykorzystanie mechanizmów pixel shader, oświetlenie za pomocą mechanizmu pixel shader), renderowanie do tekstury, wykorzystanie bufora matrycy (stany renderowania bufora matrycy)- PROJEKT Zadanie projektowe polega na wykorzystaniu mechanizmów poznanych na wykładzie do stworzenia animacji postaci poruszającej się w czasie rzeczywistym w scenie przedstawiającej pomieszczenie, labirynt lub teren. Dopuszczalne jest importowanie siatek
 obiektów utworzonych w programie 3D Studio.- Prowadzący: dr inż. Jarosław Andrzejczak
- Prowadzący: dr inż. Radosław Bednarski
- Prowadzący: Sławomir Opałka
 - Seminarium dyplomowe I- Prowadzący: dr hab. Krzysztof Tyczkowski
 - Seminarium dyplomowe I kopiuj 1- Prowadzący: dr inż. Jan Rogowski
 - Systemy przetwarzania w chmurze- Prowadzący: dr inż. Marcin Cegielski
- Prowadzący: dr hab. inż. Aneta Poniszewska-Marańda
 - Technologie multimedialne- Technologie multimedialne - Prowadzący: dr inż. Jarosław Andrzejczak
- Prowadzący: dr inż. Radosław Bednarski
- Prowadzący: dr inż. Tomasz Gałaj
- Prowadzący: dr inż. Krzysztof Guzek
- Prowadzący: Maria Pietruszka
- Prowadzący: Anna Rogalska
- Prowadzący: dr inż. Dominik Szajerman
- Prowadzący: prof. dr hab. inż. Adam Wojciechowski
 - Technologie Programowania Adaptacyjnego- Celem przedmiotu jest rozszerzenie wiedzy i umiejętności w zakresie programowania o technologie ułatwiające adaptację tworzonego programu do zmieniających się w trakcie jego użytkowania wymogów środowiska. Cel ten obejmuje zagadnienia związane z praktycznym poznaniem technologii pozwalających na odroczeniu decyzji w zakresie współdziałania programu ze środowiskiem .NET i otoczeniem zewnętrznym. Studenci poznają wybrane wzorce projektowe, architekturę rozwiązań, biblioteki i konstrukcje językowe oraz ich praktyczną implementację w środowisku .NET w zakresie umożliwiającym projektowanie i opracowywanie własnych programów zgodnie z paradygmatami programowania adaptacyjnego. - Opis przedmiotu: - Prowadzący: dr inż. Łukasz Chomątek
- Prowadzący: dr inż. Mariusz Postół
- Prowadzący: Robert Staniucha
- Prowadzący: mgr inż. Wiktor Wandachowicz
 - Technologie Programowania- Celem przedmiotu jest rozszerzenie wiedzy i umiejętności studentów zdobytych w ramach nauki programowania obiektowego i komponentowego o zagadnienia wzajemnego oddziaływania tworzonego programu i środowiska, w którym< jest on wykonywany. - Prowadzący: dr inż. Łukasz Chomątek
- Prowadzący: dr inż. Mariusz Postół
- Prowadzący: mgr inż. Wiktor Wandachowicz
 - Wizualizacja i raportowanie danych - Karta przedmiotu zawiera opis przedmiotu, w tym cele i efekty kształcenia, metody weryfikacji oraz literaturę podstawową i rozszerzoną. 
 Karta przedmiotu:- Szczegółowe informacje o przedmiocie udostępnia kierownik przedmiotu i nauczyciele prowadzący zajęcia. Uczestnicząc w przedmiocie w sytuacji napotkania problemu zawsze możesz zwrócić się o pomoc do nauczycieli prowadzących zajęcia. 
 Polecane źródła wiedzy:- Bergstrom Bo, Komunikacja wizualna, Wydawnictwo Naukowe PWN, 2009
- Andy Kirk, Data Visualisation : A Handbook for Data Driven Design, Sage Publications Ltd, 2016
- Nathan Yau, Data Points: Visualization That Means Something, John Wiley & Sons, 2013
- Stephen Few - Now You See It, Analytics Press, 2009
- Robert Klanten, Sven Ehmann, Nicolas Bourquin, Ferdi van Heerden, Thibaud Tissot. Data Flow: Visualising Information in Graphic Design. Die Gestalten Verlag, Berlin, Germany, 2008
- Andy Kirk, Data Visualization: A Successful Design Process, Packt Publishing Limited, 2012
- Nathan Yau, Visualize This: The Flowing Data Guide to Design, Visualization, and Statistics, John Wiley & Sons; 2011
- Edward R. Tufte - Beautiful Evidence, Graphics Press, 2006
- Robert Klanten, Sven Ehmann, Nicolas Bourquin, Ferdi van Heerden, Thibaud Tissot; Data Flow: v. 2 : Visualizing Information in Graphic Design, Die Gestalten Verlag, Berlin, Germany, 2010
 - Prowadzący: dr inż. Jarosław Andrzejczak
- Prowadzący: mgr inż. Karolina Nowak
- Prowadzący: dr inż. Jakub Walczak
 - Wstęp do systemów mobilnych- Przedmiot uczy projektować aplikacje dedykowane dla systemów mobilnych. - Prowadzący: dr inż. Jarosław Andrzejczak
- Prowadzący: dr Piotr Milczarski
- Prowadzący: dr hab. inż. Piotr Napieralski
- Prowadzący: Sławomir Opałka
- Prowadzący: dr inż. Dominik Szajerman
- Prowadzący: dr hab. sztuki inż. Rafał Szrajber
- Prowadzący: dr inż. Jakub Walczak
- Prowadzący: Filip Wróbel
 - Zaawansowane systemy baz danychZaawansowane systemy bazy danych- Prowadzący: dr hab. inż. Przemysław Ignaciuk
- Prowadzący: dr inż. Krzysztof Myszkorowski
- Prowadzący: dr inż. Jan Rogowski
- Prowadzący: dr hab. inż. Agnieszka Wosiak
- Prowadzący: mgr inż. Rafał Woźniak