Obraz dr inż. Rafał Szrajber

Rafał Szrajber

dr inż.

Konsultacje

  • Konsultacje cykliczne

    Dzień tygodnia Początek Koniec Semestr
    Wtorek 10:30 11:30 2018/19 L
    Czwartek 18:00 19:00 2018/19 L
  • Konsultacje jednorazowe

    Dzień Miesiąc Rok Początek Koniec Semestr
    16 Październik 2018 17:00 17:45 2018/19 L
  • Więcej o mnie

  • kontakt: rafal.szrajber@p.lodz.pl

     

    Z uwagi na początek semestru obfitujący w szereg wydarzeń branżowych, proszę sprawdzać na bieżąco informacje o terminach konsultacji i zmianach dyżurów,

    dodatkowe terminy ustalane indywidualnie

     

    w innych nagłych wypadkach proszę o kontakt mailowy,

    zajęcia dydaktyczne w semestrze zimowym - wtorki i czwartki wg. planu

        

     

    Propozycje obszarów i tematów prac dyplomowych inżynierskich :

     

    1. Przestrzeń wirtualna wykorzystująca strukturę narracyjną - realizacja fragmentu poziomu do gry wideo z uwzględnieniem zasad narracji w przestrzeni opracowanej przez promotora. Testy wybranych scenariuszy przemieszczania się po poziomie.

     

    2. Ekspresja jako składowa prezentacji architektury w przestrzeni wirtualnej - uwzględnienie warunków definiujących wirtualne światy gier wideo w kontekście kreowania odbioru przestrzeni lub obiektu architektonicznego. Zakres: Stworzenie reprezentacji formy architektonicznej na bazie dostarczonych materiałów i prezentacji jej w różnych warunkach środowiskowych (oświetlenia, warunki atmosferyczne, pory roku itp.). 

     

    3. Interpretacja szkiców i koncept artów w procesie kreowania wirtualnych światów -  (wizja artystyczna jako źródło informacji) - projekt badawczy z promotorem,

     

    4. Sposoby angażowania odbiorcy w grach typu Alternate Reality Game - projekt niewielkiej gry ARG powiązanej z uczelnią. Projekt realizwoany z Promotorem.

     

    5. Wykorzystanie gry typu Time Management w promocji miasta i zrozumieniu działań rewitalizacyjnych (gra o zarządzaniu łódzką kamienicą w ujęciu wspólnoty mieszkaniowej) - projekt badawczy z promotorem,

     

    6. Gra typu HOPA jako narzędzie w promocji dziedzictwa - wykorzystanie narracji poprzez przestrzeń w grach - współpraca z promotorem i zewnętrzną firma z branży gier w realizacji projektu 

     

    7. Strona www jako narzędzie w  w promocji gier i doświadczeń VR

    8. Assety do gry uwzględniające wielowątkowe zmiany przestrzenne - assety do gry (środowisko, obiekt, przedmiot) uwzględniające zmiany przestrzenne (środowisko - pora roku, czynniki atmosferyczne, obiekt - rozbudowa upływ czasu/zniszczenia, przedmiot - użycie, starzenie się itp.) zakres do ustalenia. 

     

    Wszelkie własne pomysły powiązane z prowadzonymi badaniami mile widziane :)

     

     

    Propozycje obszarów i tematów prac dyplomowych magisterskich :

    1. Struktura miasta i jej interpretacja w grach wideo - analiza i projekt koncepcyjny miasta na podstawie badań - system założeń dla odtwarzania struktury miasta w grach wideo - projekt badawczy z promotorem. / zajęty /

    2. Wielowarstwowe przekazywanie informacji w zanurzeniowym środowisku wirtualnym  -  /obraz,dźwięk,emulacja dotyku itp./ - współpraca przy projekcie badawczym.

    3.Narracyjny charakter środowiska w projektowaniu poziomów - badania teorii struktury narracyjnej opracowanej przez promotora.

    4. Sposób udostępnienia świata wirtualnego w aspekcie jego projektowania - wpływ kamery (TPP, FPS, kąt widzenia itp) oraz urządzeń dostępowych  (wgląd do świata gry - ekran, vr, mr) na obszary atencji gracza i kanały przekazywania informacji.

    5. Ekspresja jako element projektowy wirtualnego środowiska - analiza wybranych grup i sposobów oddziaływania na gracza.

    6. Zmiany środowiskowe jako czynnik kształtujący odbiór wirtualnej przestrzeni - badania wpływu czynników zewnętrznych na emocjonalny odbiór i sposób projektowania wirtualnej architektury /temat wybrany/

      

    prowadzone przedmioty w semestrze letnim - Film Animowany*; Komputery w Mediach, Fotografia - warsztaty (IAiU), Przyjazne Interfejsy Użytkownika, Gry Mobilne, 

    prowadzone przedmioty w semestrze zimowym - Podstawy Gier Komputerowych, Interfejsy gier komputerowych, Projektowanie poziomów do gier komputerowych, Fotografia - warsztaty (IAiU),