Rafał Szrajber
dr hab. sztuki inż.
O mnie
kontakt: rafal.szrajber@p.lodz.pl
UWAGA!
Konsultacje
wtorek: 10:00-11:00 (co 2 tygodnie, co tydzień od 12.12.2023), czwartek 12:15-13:15 (co tydzień od 12.12.2023)
Obecność na konsultacjach dyplomowych* proszę potwierdzić mailem min. dzień wcześniej w celu zarezerwowania odpowiedniej ilości czasu i potwierdzenia możliwości spotkania.
Z uwagi na semestr obfitujący w szereg wydarzeń uczelnianych oraz branżowych, proszę sprawdzać na bieżąco informacje o terminach konsultacji i zmianach dyżurów, dodatkowe terminy ustalane indywidualnie.
w innych nagłych wypadkach proszę o kontakt mailowy,
zajęcia dydaktyczne w semestrze letnim - wtorki i czwartki wg. planu
Propozycje obszarów i tematów prac dyplomowych inżynierskich :
1. Generatywne struktury w wirtualnej przestrzeni - analiza obszaru działań artystycznych z wykorzystaniem rozwiązań informatycznych - praca nad projektem w silniku gry na festiwial lub wystawę
2. Wielkomiejska Łódź - rekonstrukcja fragmentu nieistniejącej przestrzeni miejskiej. Opracowanie modeli i prezentacja ich w środowisku wirtualnym lub VR.
3. Środowisko gry inspirowane przestrzenią miejską na przykładzie utraconych zabytków Łodzi. Projekt wybranych obiektów oraz ich poszczególnych etapów rozwoju/rozbudowy dla wybranego typu gry np. RTS. Stworzenie zestawów modeli.
4. Interpretacja szkiców i koncept artów w procesie kreowania wirtualnych światów - (wizja artystyczna jako źródło informacji) - projekt badawczy z promotorem,
5. Sposoby angażowania odbiorcy w grach typu Alternate Reality Game - projekt niewielkiej gry ARG powiązanej z uczelnią lub wydazeniem/festiwalem. Projekt realizwoany z Promotorem.
6. Wykorzystanie gry typu casual w promocji miasta i zrozumieniu działań rewitalizacyjnych (gra o zarządzaniu łódzką kamienicą / woonerfem itp.) .
7. Gra typu HOPA jako narzędzie w promocji dziedzictwa - wykorzystanie narracji poprzez przestrzeń w grach - współpraca z promotorem i zewnętrzną firma z branży gier w realizacji projektu na udostępnionym narzędziu.
8. Strona www jako narzędzie w w promocji gier i doświadczeń VR. Projekt strony wykorzystującej efekt paralaksy do prezentacji przestrzeni architektonicznej.
9. Interaktywny obiekt w przestrzeni muzeum - prezentacja wybranego eksponatu w przestrzeni wirtualnej z uwzględnieniem wybranych cech jego funkcjonowania.
Wszelkie własne pomysły powiązane z prowadzonymi badaniami i realizowanymi projektami mile widziane :)
Propozycje obszarów prac dyplomowych magisterskich - obszary zainteresowań :
prowadzone przedmioty w semestrze letnim - Film Animowany*; Komputery w Mediach, Fotografia - warsztaty, Gry Mobilne,
prowadzone przedmioty w semestrze zimowym - Podstawy Gier Komputerowych, Interfejsy gier komputerowych, Projektowanie poziomów do gier komputerowych, Fotografia - warsztaty,