Przejdź do głównej zawartości

WIKAMP FTIMS

WIKAMP FTIMS

  • Polski ‎(pl)‎
    English ‎(en)‎ Polski ‎(pl)‎
Zaloguj się
  • Start

Nawigacja

  • Start

Menu strony głównej

  • Strona wydziału FTIMS
  • Strefa pracownika
  • Strefa studenta
  • Wsparcie WIKAMP
  • Centrum Technologii Informatycznych
  • Sale, egzaminy, zaliczenia w sesji
  • Przedmioty
  • Zgłoś problem

3 rok

  1. Start
  2. Przedmioty
  3. Informatyka
  4. Studia stacjonarne I stopnia
  5. 3 rok
    Zobacz wszystkie podkategorie
  • 1 Strona 1
  • 2 Strona 2
  • » Następna strona
  • Seminarium dyplomowe I 1
    Seminarium dyplomowe I 1
    • Prowadzący: dr hab. inż. Danuta Zakrzewska
  • Podstawy przetwarzania dużych zbiorów danych 20/21 L - studia stacjonarne
    Podstawy przetwarzania dużych zbiorów danych 20/21 L - studia stacjonarne
    • Prowadzący: dr inż. Marcin Kwapisz
    • Prowadzący: mgr inż. Karolina Nowak
    • Prowadzący: dr hab. inż. Agnieszka Wosiak
    • Prowadzący: mgr inż. Rafał Woźniak
  • Aplikacje w językach interpretowanych
    Aplikacje w językach interpretowanych
    Celem przedmiotu jest kształtowanie umiejętności modelowania, budowania i przygotowania do wdrożenia aplikacji w językach interpretowanych

    • Prowadzący: dr inż. Łukasz Chomątek
    • Prowadzący: mgr inż. Wiktor Wandachowicz
  • Dwuwymiarowe gry komputerowe
    Dwuwymiarowe gry komputerowe
    • Prowadzący: mgr inż. Norbert Borowski
    • Prowadzący: dr inż. Krzysztof Guzek
    • Prowadzący: dr hab. inż. Piotr Napieralski
    • Prowadzący: dr inż. Dominik Szajerman
    • Prowadzący: dr hab. sztuki inż. Rafał Szrajber
  • Informatyzacja w przedsiębiorstwach, informatyka, studia stacjonarne
    Informatyzacja w przedsiębiorstwach, informatyka, studia stacjonarne

    Celem przedmiotu jest zapoznanie z zagadnieniami związanymi ze strukturą organizacyjną i obiegiem informacji w firmach. Studenci nabędą wiedzę dotyczącą roli systemów informatycznych w przedsiębiorstwach i wszelkich aspektów związanych z planowaniem, wdrażaniem i integracją systemów informatycznych. jako podstawowego narzędzia wspomagającego sterowanie przepływem informacji.     

    • Prowadzący: dr inż. Marcin Cegielski
    • Prowadzący: dr hab. inż. Danuta Zakrzewska
  • Inteligentna analiza danych [@CTI]
    Inteligentna analiza danych [@CTI]

    Inteligentna analiza danych

    • Prowadzący: dr inż. Przemysław Nowak
    • Prowadzący: Oleksandr Pankiv
    • Prowadzący: dr hab. inż. Bartłomiej Stasiak
    • Prowadzący: dr inż. Kamil Stokfiszewski
    • Prowadzący: prof. dr hab. inż. Piotr Szczepaniak
    • Prowadzący: mgr inż. Paweł Tarasiuk
    • Prowadzący: dr inż. Arkadiusz Tomczyk
  • Internet rzeczy i aplikacje mobilne
    Internet rzeczy i aplikacje mobilne

    Internet rzeczy i aplikacje mobilne

    Zachęcam wyboru przedmiotu obieralnego "Internet rzeczy i aplikacje mobilne", który powstał w odpowiedzi na zapotrzebowanie wiodących firm branży IT w Łodzi.

    Przedmiot ten pozwala na nabycie w łatwy i przyjemny sposób umiejętności projektowania i implementacji programów wykorzystujących komputery klasy SbC, Umiejętności te są poszukiwane przez wiodących pracodawców branży IT w naszym mieście.

    Podsumowaniem zajęć jest konkurs, w którym jury złożone z przedstawicieli łódzkich firm IT ocenia projekty zrealizowane w ciągu semestru https://www.facebook.com/InternetRzeczyiAplikacjeMobilne/posts/308043076202691

    Zachęcam do aktywnego udziału w projektach realizowanych w ramach przedmiotu. Aby to zrobić wystarczy wybrać w ramach fakultetu przedmiot „Internet rzeczy i aplikacje mobilne” (5 punktów ECTS)

    Więcej szczegółów dotyczących przedmiotu  można znaleźć na naszym profilu Facebook:
    https://www.facebook.com/InternetRzeczyiAplikacjeMobilne/

    Karta przedmiotu zawiera opis przedmiotu, w tym cele i efekty kształcenia, metody weryfikacji oraz literaturę podstawową i rozszerzoną.

    Karta przedmiotu:

    • w wersji polskiej - TUTAJ
    • w wersji angielskiej - TUTAJ

    Szczegółowe informacje o przedmiocie udostępnia kierownik przedmiotu i nauczyciele prowadzący zajęcia. Uczestnicząc w przedmiocie w sytuacji napotkania problemu zawsze możesz zwrócić się o pomoc do nauczycieli prowadzących zajęcia.

    Polecane źródła wiedzy:

    1. Raspberry Pi Cookbook, ISBN-10: 1449365221 O'Reilly 2015
    2. Exploring BeagleBone: Tools and Techniques for Building with Embedded Linux ISBN-10: 1118935128 Willey 201
    3. Embedded Linux Primer: A Practical Real-World Approach ISBN-10: 9780137017836 Prentice Hall 2015
    4. Designing the Inernet of Things, A.McEwen O'Reily 2015 ISBN-13: 978-1118430620
    5. Internet Rzeczy, Miller M. 2016 Warszawa

    • Prowadzący: dr inż. Krzysztof Lichy
    • Prowadzący: dr hab. inż. Piotr Lipiński
    • Prowadzący: dr hab. inż. Piotr Napieralski
  • Inżynieria Oprogramowania
    Inżynieria Oprogramowania
    • Prowadzący: dr inż. Bożena Borowska
    • Prowadzący: dr inż. Łukasz Chomątek
    • Prowadzący: mgr inż. Bartłomiej Jencz
    • Prowadzący: Tomasz Krym
    • Prowadzący: Michał Pawlak
    • Prowadzący: Michał Pawlak
    • Prowadzący: Michał Pawlak
    • Prowadzący: dr hab. inż. Aneta Poniszewska-Marańda
    • Prowadzący: Krzysztof Stępień
    • Prowadzący: mgr inż. Mateusz Walczak
  • Inżynieria Oprogramowania II
    Inżynieria Oprogramowania II

    Przedmiot dotyczy zagadnień związanych z analizą, projektowaniem i tworzeniem oprogramowania spełniającego kryteria wysokiej jakości. Szczególny nacisk kładzie się na zdobywanie umiejetności pracy w grupie przy tworzeniu wspólnego projektu systemu informatycznego.

  • Metody optymalizacji w ekonomii
    Metody optymalizacji w ekonomii

    Modelowanie zagadnień ekonomicznych. Programowanie liniowe: postać standardowa, rozwiązania bazowe, algorytm sympleks i jego modyfikacje, sztuczna baza, zagadnienie dualne i dualna metoda sympleks, analiza optymalności i programowanie parametryczne, programowanie całkowitoliczbowe. Programowanie ilorazowe. programowanie nieliniowe: warunki konieczne i wystarczające, zadanie zastępcze i metoda Wolfa. Zagadnienie transportowe i przydziału.

    Laboratorium z przedmiotu metody optymalizacji w ekonomii ma na celu umożliwienie studentom zaimplementowania metod optymalizacji dla zadań ekonomicznych (metody graficznej rozwiązywania nierówności, metody simpleksu i jej pochodnych, zagadnienia transportowego, ...).

    • Prowadzący: dr inż. Bożena Borowska
    • Prowadzący: dr Alicja Romanowicz
  • Modelowanie i Animacja
    Modelowanie i Animacja

    Przedmiot jest wstępem do ogólnie pojętej grafiki trójwymiarowej. Na laboratoriach kładzie się nacisk na poznanie programu Autodesk 3D Studio Max służącego do modelowania i animacji w przestrzeni 3D. Po zakończeniu zajęć  studenci będą umieć:

    - tworzyć proste i zaawansowane obiekty 3D
    - tworzyć obiekty (assety) na potrzeby gier komputerowych
    - aranżować sceny 3D 
    - nadawać stworzonym obiektom realistyczny wygląd przy wykorzystaniu tekstur oraz oświetlenia
    - odpowiednio sterować kamerą w scenie 3D
    - animować obiekty proste oraz złożone (animacja postaci)
    - renderować sceny fotorealistyczne
    - tworzyć efekty specjalne przy użyciu systemów cząstek oraz pól sił. 
      

    ĆWICZENIA LABORATORYJNE

    Podstawy modelowania: modelowanie za pomocą splajnów, modelowanie sitkowe, modelowanie parametryczne, modelowanie powierzchni sklejanych, modelowanie obiektów NURBS , obiekty złożone Praca z obiektami: przemieszczanie, obracanie i skalowanie obiektów, powielanie obiektów, Wykorzystanie modyfikatorów w modelowaniu: modyfikatory Lathe , Flex, używanie gizma transformacji, wytłaczanie obiektów Extrude Podstawowe wiadomości o materiałach: praca z edytorem materiałów, praca z bibliotekami materiałów, tworzenie materiału,praca z mapami w edytorze materiałów, zastosowanie map proceduralnych dla materiałów, zastosowanie materiałów typu Raytrace Światła i kamery: tworzenie kamery, praca z parametrami kamery, praca ze światłami, tworzenie świateł, dobór parametru światła, oświetlenia specjalne – efekty atmosferyczne, Systemy cząsteczek i pola sił: zastosowania systemów cząsteczek, typy systemów cząsteczek, parametry systemu cząsteczek, kontrola systemów cząsteczek za pomocą pół sił, stosowanie pół sił, Renderowanie sceny: parametry i opcje renderingu, funkcja Anti-Aliasing, renderowanie animacji Motion Blur, efekty środowiskowe podczas renderingu,

    • Prowadzący: dr inż. Radosław Bednarski
    • Prowadzący: dr inż. Krzysztof Guzek
    • Prowadzący: dr hab. inż. Piotr Napieralski
    • Prowadzący: dr inż. Dominik Szajerman
    • Prowadzący: dr hab. sztuki inż. Rafał Szrajber
    • Prowadzący: prof. dr hab. inż. Adam Wojciechowski
  • Nowoczesne Technologie Internetowe
    Nowoczesne Technologie Internetowe
    • Prowadzący: dr inż. Radosław Bednarski
  • Optical and quantum computation
    Optical and quantum computation

    Optoelektroniczne metody przetwarzania (dane nieaktualne - przedmiot usunięty z nowego programu)

    Karta przedmiotu:  http://ectslabel.p.lodz.pl/ProgramyStudiowJSP/przedmiot.jsp?l=pl&idPrzedmiotu=120962&s=6&j=0&w=WFTIMS

    • Prowadzący: dr inż. Marcin Ostrowski
    • Prowadzący: Zbigniew Wesełucha
  • Podstawy gier komputerowych
    Podstawy gier komputerowych

    Przedmiot ma za zadanie wprowadzenie w tematykę gier komputerowych. Jest wyjaśnieniem podstawowych pojęć, które następnie będą rozwijane w ramach kolejnych przedmiotów.

    • Prowadzący: dr inż. Jarosław Andrzejczak
    • Prowadzący: dr hab. inż. Piotr Napieralski
    • Prowadzący: dr inż. Dominik Szajerman
    • Prowadzący: dr hab. sztuki inż. Rafał Szrajber
    • Prowadzący: Aneta Wiśniewska
    • Prowadzący: prof. dr hab. inż. Adam Wojciechowski
  • Podstawy realizacji filmowej i telewizyjnej
    Podstawy realizacji filmowej i telewizyjnej

    Przedmiot wprowadza podstawowy zakres wiedzy i umiejętności związane z realizacją filmową i telewizyjną.

    Opis przedmiotu:

    w wersji polskiej - TUTAJ
    w wersji angielskiej - TUTAJ

    • Prowadzący: Jakub Łączny
    • Prowadzący: dr hab. sztuki inż. Rafał Szrajber
  • Programowanie Aplikacji Graficznych
    Programowanie Aplikacji Graficznych
    • Prowadzący: mgr inż. Norbert Borowski
    • Prowadzący: dr inż. Tomasz Gałaj
    • Prowadzący: Tomasz Gałaj
    • Prowadzący: dr inż. Krzysztof Guzek
    • Prowadzący: Sławomir Opałka
    • Prowadzący: dr inż. Dominik Szajerman
    • Prowadzący: prof. dr hab. inż. Adam Wojciechowski
  • Programowanie Kart Graficznych
    Programowanie Kart Graficznych

    Rozwinięcie umiejętności implementacji modeli oświetlenia i technik postprocessingu w grafice 3D za pomocą shaderów.

    Zapoznanie z architekturą konsol gier, oferowanymi przez nią możliwościami i jej ograniczeniami oraz z narzędziami developerskimi i środowiskami uruchomieniowymi.

    » Pełna karta przedmiotu

    • Prowadzący: dr inż. Jarosław Andrzejczak
    • Prowadzący: dr inż. Dominik Szajerman
  • Programowanie silnika gier
    Programowanie silnika gier

    Budowa gry: podział na podsystemy i ich łączenie. Przydatne techniki programistyczne. Programowanie logiki gry i inteligencji przeciwników: gry logiczne, algorytmy sterowania, zachowania stadne, wyszukiwanie ścieżek, opis zachowania za pomocą automatów skończonych, zachowanie sterowane celami. Komunikacja między obiektami gry. Programowanie zdarzeniowe. Wykorzystanie języków skryptowych. Przykłady technik optymalizacji.

    • Prowadzący: dr inż. Dominik Szajerman
  • Projektowanie hurtowni danych 2022/2023
    Projektowanie hurtowni danych 2022/2023
    • Prowadzący: dr hab. inż. Agnieszka Duraj
    • Prowadzący: mgr inż. Rafał Woźniak
    • Prowadzący: dr hab. inż. Danuta Zakrzewska
  • Projektowanie Systemów baz danych
    Projektowanie Systemów baz danych

    Projektowanie Systemów Baz Danych

    Opis przedmiotu:

    w wersji polskiej - TUTAJ
    w wersji angielskiej - TUTAJ

    • Prowadzący: dr hab. inż. Agnieszka Duraj
  • Rendering czasu rzeczywistego
    Rendering czasu rzeczywistego
    Przedmiot wprowadza studentów w problematykę tworzenia grafiki czasu rzeczywistego przy wykorzystaniu programów do tworzenia grafiki 3D oraz bibliotek graficznych. Efektem kształcenia będzie znajomość podstaw technik shader wykorzystywanych przy tworzeniu scen z użyciem renderingu czasu rzeczywistego

    WYKŁAD

    Praca z wierzchołkami, zastosowanie transformacji trójwymiarowych, oświetlenie sceny, testowanie głębi i przeźroczystości (kanał alfa, Z - bufor), mechanizmy vertex shader (utworzenie shadera, wykorzystanie shadera, zastosowanie shaderów z modelami w postaci siatek, przekształcenia geometryczne z wykorzystaniem mechanizmów vertex shader, billboardy, krzywe beziera, animacja postaci, proste operacje z kolorami, oświetlanie z wykorzystaniem vertex shaderów, odbicie i załamanie światła, cieniowanie), mechanizmy pixel shader (wersje mechanizmów pixel shader, tworzenie i wykorzystanie mechanizmów pixel shader, oświetlenie za pomocą mechanizmu pixel shader), renderowanie do tekstury, wykorzystanie bufora matrycy (stany renderowania bufora matrycy)

    PROJEKT

    Zadanie projektowe polega na wykorzystaniu mechanizmów poznanych na wykładzie do stworzenia animacji postaci poruszającej się w czasie rzeczywistym w scenie przedstawiającej pomieszczenie, labirynt lub teren. Dopuszczalne jest importowanie siatek
    obiektów utworzonych w programie 3D Studio.

    • Prowadzący: dr inż. Jarosław Andrzejczak
    • Prowadzący: dr inż. Radosław Bednarski
    • Prowadzący: Sławomir Opałka
  • Seminarium dyplomowe I
    Seminarium dyplomowe I
    • Prowadzący: dr hab. Krzysztof Tyczkowski
  • Seminarium dyplomowe I kopiuj 1
    Seminarium dyplomowe I kopiuj 1
    • Prowadzący: dr inż. Jan Rogowski
  • Systemy przetwarzania w chmurze
    Systemy przetwarzania w chmurze

    Opis przedmiotu:

    w wersji polskiej - TUTAJ
    w wersji angielskiej - TUTAJ

    • Prowadzący: dr inż. Marcin Cegielski
    • Prowadzący: dr hab. inż. Aneta Poniszewska-Marańda
  • Technologie multimedialne
    Technologie multimedialne

    Technologie multimedialne

    • Prowadzący: dr inż. Jarosław Andrzejczak
    • Prowadzący: dr inż. Radosław Bednarski
    • Prowadzący: dr inż. Tomasz Gałaj
    • Prowadzący: dr inż. Krzysztof Guzek
    • Prowadzący: Maria Pietruszka
    • Prowadzący: Anna Rogalska
    • Prowadzący: dr inż. Dominik Szajerman
    • Prowadzący: prof. dr hab. inż. Adam Wojciechowski
  • Technologie Programowania Adaptacyjnego
    Technologie Programowania Adaptacyjnego

    Celem przedmiotu jest rozszerzenie wiedzy i umiejętności w zakresie programowania o technologie ułatwiające adaptację tworzonego programu do zmieniających się w trakcie jego użytkowania wymogów środowiska. Cel ten obejmuje zagadnienia związane z praktycznym poznaniem technologii pozwalających na odroczeniu decyzji w zakresie współdziałania programu ze środowiskiem .NET i otoczeniem zewnętrznym. Studenci poznają wybrane wzorce projektowe, architekturę rozwiązań, biblioteki i konstrukcje językowe oraz ich praktyczną implementację w środowisku .NET w zakresie umożliwiającym projektowanie i opracowywanie własnych programów zgodnie z paradygmatami programowania adaptacyjnego.

    Opis przedmiotu:

    w wersji polskiej - TUTAJ
    w wersji angielskiej - TUTAJ

    • Prowadzący: dr inż. Łukasz Chomątek
    • Prowadzący: dr inż. Mariusz Postół
    • Prowadzący: Robert Staniucha
    • Prowadzący: mgr inż. Wiktor Wandachowicz
  • Technologie Programowania
    Technologie Programowania

    Celem przedmiotu jest rozszerzenie wiedzy i umiejętności studentów zdobytych w ramach nauki programowania obiektowego i komponentowego o zagadnienia wzajemnego oddziaływania tworzonego programu i środowiska, w którym< jest on wykonywany.

    • Prowadzący: dr inż. Łukasz Chomątek
    • Prowadzący: dr inż. Mariusz Postół
    • Prowadzący: mgr inż. Wiktor Wandachowicz
  • Wizualizacja i raportowanie danych
    Wizualizacja i raportowanie danych

    Karta przedmiotu zawiera opis przedmiotu, w tym cele i efekty kształcenia, metody weryfikacji oraz literaturę podstawową i rozszerzoną.

    Karta przedmiotu:

    • w wersji polskiej - TUTAJ
    • w wersji angielskiej - TUTAJ

    Szczegółowe informacje o przedmiocie udostępnia kierownik przedmiotu i nauczyciele prowadzący zajęcia. Uczestnicząc w przedmiocie w sytuacji napotkania problemu zawsze możesz zwrócić się o pomoc do nauczycieli prowadzących zajęcia.


    Polecane źródła wiedzy:

    • Bergstrom Bo, Komunikacja wizualna, Wydawnictwo Naukowe PWN, 2009
    • Andy Kirk, Data Visualisation : A Handbook for Data Driven Design, Sage Publications Ltd, 2016
    • Nathan Yau, Data Points: Visualization That Means Something, John Wiley & Sons, 2013
    • Stephen Few - Now You See It, Analytics Press, 2009
    • Robert Klanten, Sven Ehmann, Nicolas Bourquin, Ferdi van Heerden, Thibaud Tissot. Data Flow: Visualising Information in Graphic Design. Die Gestalten Verlag, Berlin, Germany, 2008
    • Andy Kirk, Data Visualization: A Successful Design Process, Packt Publishing Limited, 2012
    • Nathan Yau, Visualize This: The Flowing Data Guide to Design, Visualization, and Statistics, John Wiley & Sons; 2011
    • Edward R. Tufte - Beautiful Evidence, Graphics Press, 2006
    • Robert Klanten, Sven Ehmann, Nicolas Bourquin, Ferdi van Heerden, Thibaud Tissot; Data Flow: v. 2 : Visualizing Information in Graphic Design, Die Gestalten Verlag, Berlin, Germany, 2010
    • Prowadzący: dr inż. Jarosław Andrzejczak
    • Prowadzący: mgr inż. Karolina Nowak
    • Prowadzący: dr inż. Jakub Walczak
  • Wstęp do systemów mobilnych
    Wstęp do systemów mobilnych

    Przedmiot uczy projektować aplikacje dedykowane dla systemów mobilnych.

    • Prowadzący: dr inż. Jarosław Andrzejczak
    • Prowadzący: dr Piotr Milczarski
    • Prowadzący: dr hab. inż. Piotr Napieralski
    • Prowadzący: Sławomir Opałka
    • Prowadzący: dr inż. Dominik Szajerman
    • Prowadzący: dr hab. sztuki inż. Rafał Szrajber
    • Prowadzący: dr inż. Jakub Walczak
    • Prowadzący: Filip Wróbel
  • Zaawansowane systemy baz danych
    Zaawansowane systemy baz danych
    Zaawansowane systemy bazy danych
    • Prowadzący: dr hab. inż. Przemysław Ignaciuk
    • Prowadzący: dr inż. Krzysztof Myszkorowski
    • Prowadzący: dr inż. Jan Rogowski
    • Prowadzący: dr hab. inż. Agnieszka Wosiak
    • Prowadzący: mgr inż. Rafał Woźniak
  • 1 Strona 1
  • 2 Strona 2
  • » Następna strona

Politechnika Łódzka

ul. Żeromskiego 116
90-924 Łódź
NIP: 727 002 18 95

Centrum E-Learningu

Strona główna CEL PŁ
Lokalizacja
Godziny pracy


Pomoc techniczna WIKAMP
bok@edu.p.lodz.pl
+48426312806

Przydatne linki

  • Strona główna PŁ
  • Biblioteka PŁ
  • Poczta elektroniczna
  • WebDziekanat
  • Office
  • VirTUL
Facebook Twitter Linkedin Instagram Youtube Researchgate VK.com

Pobierz aplikację mobilną

Wsparcie WIKAMP
Nie jesteś zalogowany(a) (Zaloguj się)
Platforma WIKAMP bazuje na Moodle
Platforma WIKAMP jest rozwijana i utrzymywana przez Centrum E-Learningu Politechniki Łódzkiej