- Analiza danych złożonych z detekcją wyjątków- Prowadzący: dr hab. inż. Agnieszka Duraj
 - Analiza danych złożonych z detekcją wyjątków- Prowadzący: dr hab. inż. Agnieszka Duraj
 - Intelligent Data Analysis 2 - Inteligentna analiza danych 2. - Prowadzący: dr hab. inż. Dariusz Puchała
 - Warsztaty badawcze- warsztaty badawcze - Przedmiot dla studentów II stopnia, I semestru - Projekt „Analiza Anomalii” - Prowadzący: dr hab. inż. Agnieszka Duraj
 - Przemysłowe i społeczne zastosowania informatyki - projekt ReHaB- Prowadzący: Aleksandra Dura-Zawisza
- Prowadzący: dr inż. Jan Rogowski
- Prowadzący: dr hab. inż. Bartłomiej Stasiak
- Prowadzący: Anita Tereszczuk
- Prowadzący: prof. dr hab. inż. Adam Wojciechowski
- Prowadzący: dr hab. inż. Agnieszka Wosiak
- Prowadzący: Stanisław Zakrzewski
- Prowadzący: dr Katarzyna Żykwińska
 - Analiza złożonych danych z detekcją wyjątków- Analiza złożonych danych z detekcją wyjątków - Prowadzący: dr hab. inż. Agnieszka Duraj
 - Aplikacje multimedialne- Zaplanowana seria zajęć poświęconych różnym aspektów projektowania grafiki dla 
 multimediów, opiera się na przedstawieniu wpływu tradycyjnych form
 na nowoczesną grafikę multimedialną dla nowoczesnych urządzeń .- Prowadzący: dr inż. Jarosław Andrzejczak
- Prowadzący: dr inż. Radosław Bednarski
- Prowadzący: dr inż. Krzysztof Guzek
- Prowadzący: dr hab. inż. Piotr Napieralski
- Prowadzący: Maria Pietruszka
 - Badania operacyjne- Procesy decyzyjne jedno i wieloetapowe, wykorzystanie programowania dynamicznego do rozwiązywania n-etapowego procesu decyzyjnego. Teoria gier i jej wykorzystanie w procesach decyzyjnych. - Programowanie sieciowe, maksymalny przepływ w sieci, minimalne drzewo rozpinające, najkrótsze drogi. Analiza sieci czynności, zarządzanie projektami, droga krytyczna, metody CPM i PERT, analiza Kosztowo-czasowa. Harmonogramowanie zadań zależnych i niezależnych. Minimalizacja długości uszeregowania, średniego czasu przepływu oraz maksymalnego opóźnienia. - Zagadnienia wielokryterialne. - Systemy masowej obsługi. - Prowadzący: dr hab. inż. Dariusz Puchała
- Prowadzący: dr Alicja Romanowicz
 - Biometryczne Wspomaganie Interakcji Człowiek-Komputer [@CTI]Celem przedmiotu jest zapoznanie studentów z elementami technik biometrycznych przydatnych w konstrukcji interfejsów człowiek-komputer. Podstawy klasyfikacji i rozpoznawania wzorców oraz podstawy analizy sygnałów cyfrowych w dziedzinie czasu i częstotliwości są wykorzystywane w kontekście ekstrakcji i analizy cech biometrycznych użytkownika. Omawiane są wszystkie główne grupy modalności biometrycznych (m.in. odcisk palca i dłoni, analiza geometrii dłoni, analiza układu naczyń krwionośnych, rozpoznawanie twarzy, segmentacja i ekstrakcja cech tęczówki, analiza, rozpoznawanie i klasyfikacja sygnału mowy). Zajęcia prowadzone są w oparciu o nowoczesny sprzęt biometryczny dostępny w Laboratorium Biometrii CTI.
 Karta przedmiotu zawiera opis przedmiotu, w tym cele i efekty kształcenia, metody weryfikacji oraz literaturę podstawową i rozszerzoną.
 
 Karta przedmiotu:
 
 Szczegółowe informacje o przedmiocie udostępnia kierownik przedmiotu i nauczyciele prowadzący zajęcia.
 
 Polecane źródła wiedzy:
 - Anil K. Jain, Patrick Flynn, Arun Abraham Ross: Handbook of Biometrics, Springer (2007)
 
- Krzysztof Ślot: Rozpoznawanie biometryczne, WKiŁ 2010
 
- Homayoon Beigi: Fundamentals of speaker recognition, Springer (2011)
 
 - Prowadzący: dr hab. inż. Dariusz Puchała
- Prowadzący: dr hab. inż. Bartłomiej Stasiak
- Prowadzący: Mykhaylo Yatsymirskyy
 - Biznesowe Systemy Informatyczne- Prowadzący: dr inż. Krzysztof Lichy
 - e-Biznes st- Prowadzący: dr Hanna Niedźwiedzińska
 - Eksploracja danych internetowych- Prowadzący: dr inż. Kamil Stokfiszewski
- Prowadzący: dr hab. inż. Danuta Zakrzewska
 - Fotorealistyczna Grafika Komputerowa - WYKŁAD - Wykład obejmuje podstawowe pojęcia z zakresu nowoczesnych technik tworzenia obrazów fotorealistycznych. Omówione są techniki tworzenia obrazu oraz metody i algorytmy wykorzystywane we współczesnych silnikach graficznych. - ĆWICZENIA LABORATORYJNE - Projekt laboratoryjny składa się z dwóch części. Pierwsza część polega na implementacji szkieletu aplikacji umożliwiającej rendering prostej sceny 3D za pomocą metody śledzenia pomieni. Druga część projektu polega na implementacji jednego z proponowanych wariantów rozszerzających funkcjonalność aplikacji. Sposób przydziału drugiego zadania dla poszczególnych grup ustala prowadzący. Wybór języka programowania zastosowanego do implementacji projektu dokonany zostanie przez prowadzącego na pierwszych zajęciach i nie może ulegać zmianie w trakcie realizacji całego projektu. - Prowadzący: dr inż. Krzysztof Guzek
- Prowadzący: dr hab. inż. Piotr Napieralski
 - Gry Mobilne- Zajęcia z projektowania gier na urządzenia mobilne. - Prowadzący: dr inż. Jarosław Andrzejczak
- Prowadzący: dr hab. inż. Piotr Napieralski
- Prowadzący: dr inż. Dominik Szajerman
- Prowadzący: dr hab. sztuki inż. Rafał Szrajber
 - Hurtownie Danych - studia stacjonarne- Celem przedmiotu jest nabycie umiejętności w zakresie projektowania i implementacji analitycznych baz danych, jak również zdobycie wiedzy związanej z metodami wydobywania informacji z hurtowni danych oraz eksploracji danych. - Prowadzący: dr hab. inż. Agnieszka Duraj
- Prowadzący: Kinga Glinka
- Prowadzący: Rafał Woźniak
- Prowadzący: mgr inż. Rafał Woźniak
- Prowadzący: dr hab. inż. Danuta Zakrzewska
 - Inteligentne Przetwarzanie Danych- Zapoznanie studentów z podstawami teoretycznymi nowoczesnych metod sztucznej inteligencji oraz możliwościami ich praktycznego wykorzystania w zagadnieniach przetwarzania i analizy zbiorów danych. - Prowadzący: mgr inż. Piotr Ożdżyński
- Prowadzący: Oleksandr Pankiv
- Prowadzący: dr inż. Kamil Stokfiszewski
- Prowadzący: mgr inż. Paweł Tarasiuk
- Prowadzący: Kamil Wieloch
- Prowadzący: Rafał Włodarski
 - Kodowanie i kompresjaKodowanie i kompresja- Prowadzący: dr hab. inż. Bartłomiej Stasiak
 - Komputery w mediach- Prowadzący: dr hab. sztuki inż. Rafał Szrajber
 - Metody i algorytmy grafiki komputerowej- Student zdobędzie wiedzę z zakresu metod rozwiązywania głównych zadań współczesnej grafiki komputerowej oraz umiejętność projektowania i programowania zaawansowanych aplikacji grafiki 3D. - Prowadzący: Maria Pietruszka
- Prowadzący: dr inż. Dominik Szajerman
- Prowadzący: prof. dr hab. inż. Adam Wojciechowski
 - Metody obliczeniowe optymalizacji- Prowadzący: dr inż. Bożena Borowska
- Prowadzący: dr inż. Łukasz Chomątek
- Prowadzący: Jacek Pintera
- Prowadzący: dr Alicja Romanowicz
- Prowadzący: Marek Rudnicki
- Prowadzący: dr inż. Jan Stolarek
- Prowadzący: mgr inż. Paweł Tarasiuk
- Prowadzący: dr inż. Arkadiusz Tomczyk
 - Metody Sztucznej Inteligencji w Ekonomii- Przedmiot dotyczy zastosowania metod sztucznej Inteligencji, takich jak sieci neuronowe, zbiory rozmyte i algorytmy genetyczne w zagadnieniach ekonomicznych. - Prowadzący: Jagoda Lazarek
- Prowadzący: dr inż. Jagoda Lazarek
- Prowadzący: dr hab. inż. Dariusz Puchała
- Prowadzący: dr inż. Kamil Stokfiszewski
 - Modelowanie i analiza systemów grafiki komputerowej- Prowadzący: dr inż. Dominik Szajerman
 - Nowoczesne Technologie Multimedialne- Nowoczesne Technologie Multimedialne - studia niestacjonarne - Przedmiot jest rozszerzeniem wiedzy zdobytej w ramach systemów multimedialnych. Nacisk kładziony jest na poznanie nowych technologii programowania oraz prezentowania grafiki dwuwymiarowej i trójwymiarowej oraz multimediów w sieci Internet. - Prowadzący: Anna Służewska
- Prowadzący: prof. dr hab. inż. Adam Wojciechowski
 - Obliczenia ewolucyjne- Prowadzący: dr inż. Bożena Borowska
- Prowadzący: dr inż. Łukasz Chomątek
- Prowadzący: prof. dr hab. inż. Piotr Szczepaniak
 - Prawne i społeczne aspekty informatyki- Przedmiot przeznaczony jest dla studentów, odbywających zgodnie z planem zajęcia w czwartki w godz. 8.30-10.00. Kurs obejmuje zarówno zagadnienia społeczne, przede wszystkim z zakresu psychologii społecznej i podstaw socjologii jak i prawa własności intelektualnej. - Prowadzący: dr Szymon Wierzbiński
 - Programowanie Aplikacji Internetowych - stacjonarne- Przedmiot obejmuje tworzenie aplikacji działających po stronie serwera internetowego, w oparciu o technologie takie jak J2EE i .NET. Główny nacisk położony jest na strukturę aplikacji, separację prezentacji od logiki działania, dostęp do baz danych oraz wykorzystanie technologii Web Services. 
 Programowanie Aplikacji Internetowych (karta przedmiotu)
 Internet Applications Programming - second cycle studies (course description)- Prowadzący: dr inż. Marcin Kwapisz
- Prowadzący: mgr inż. Wiktor Wandachowicz
 - Programowanie dźwięku w grach komputerowychKurs obejmujący zagadnienia przetwarzania, analizy, tworzenia i obsługi dźwięku oraz zastosowania w grach komputerowych i aplikacjach interaktywnych
 
 Karta przedmiotu: Szczegółowe informacje o przedmiocie udostępnia kierownik przedmiotu i nauczyciele prowadzący zajęcia.
 Polecane źródła wiedzy:- Martin D. Wilde, Audio Programming for Interactive Games, Focal Press (Elsevier) 2004
- Richard Boulanger, Victor Lazzarini: The Audio Programming Book, MIT Press (2011)
- Dante Treglia, Perełki programowania gier t. 3, Helion 2003
- Udo Zölzer: Digital Audio Signal Processing, John Wiley & Sons Ltd. (2008)
- Andrzej Czyżewski, Dźwięk cyfrowy, Akademicka Oficyna Wydawnicza EXIT, Warszawa 2001
- Perry R. Cook, Real Sound Synthesis for Interactive Applications, A K
- Alicja Wieczorkowska: Multimedia. Podstawy teoretyczne i zastosowania praktyczne, Wydawnictwo PJWSTK (2008)
 - Prowadzący: dr hab. inż. Bartłomiej Stasiak
 - Programowanie gier konsolowych- Rozwinięcie znajomości architektury konsol gier, oferowanych przez nią możliwościami i jej ograniczeniami oraz z narzędziami developerskimi i środowiskami uruchomieniowymi. 
 http://programy.p.lodz.pl/przedmiot.jsp?l=pl&idPrzedmiotu=148642&s=4&j=0- Prowadzący: dr inż. Dominik Szajerman
 - Programowanie mikrousług- Celem przedmiotu jest kształtowanie umiejętności modelowania, budowania i przygotowania do wdrożenia systemów informatycznych zbudowanych w architekturze mikrousługowej. - W efekcie ukończenia przedmiotu student potrafi: - posługiwać się pojęciami z zakresu przedmiotu, w szczególności dotyczącymi modelowania, budowania i wdrażania systemów opartych na mikrousługach - wskazać podobieństwa i różnice pomiędzy aplikacjami monolitycznymi i opartymi na mikrousługach - modelować, budować i przygotowywać do wdrożenia systemy zbudowane w architekturze mikrousługowej - Prowadzący: dr inż. Bożena Borowska
- Prowadzący: dr inż. Łukasz Chomątek
- Prowadzący: Urszula Gumińska