Przejdź do głównej zawartości

WIKAMP FTIMS

WIKAMP FTIMS

  • Polski ‎(pl)‎
    English ‎(en)‎ Polski ‎(pl)‎
Zaloguj się
  • Start

Nawigacja

  • Start

Menu strony głównej

  • Strona wydziału FTIMS
  • Strefa pracownika
  • Strefa studenta
  • Wsparcie WIKAMP
  • Centrum Technologii Informatycznych
  • Sale, egzaminy, zaliczenia w sesji
  • Przedmioty
  • Zgłoś problem

Studia stacjonarne II stopnia

  1. Start
  2. Przedmioty
  3. Informatyka
  4. Studia stacjonarne II stopnia
    Zobacz wszystkie podkategorie
  • 1 Strona 1
  • 2 Strona 2
  • » Następna strona
  • Analiza danych złożonych z detekcją wyjątków
    Analiza danych złożonych z detekcją wyjątków
    • Prowadzący: dr hab. inż. Agnieszka Duraj
  • Intelligent Data Analysis 2
    Intelligent Data Analysis 2

    Inteligentna analiza danych 2.

    • Prowadzący: dr hab. inż. Dariusz Puchała
  • Warsztaty badawcze
    Warsztaty badawcze

    warsztaty badawcze - Przedmiot dla studentów II stopnia, I semestru

    Projekt „Analiza Anomalii” 

    • Prowadzący: dr hab. inż. Agnieszka Duraj
  • Przemysłowe i społeczne zastosowania informatyki - projekt ReHaB
    Przemysłowe i społeczne zastosowania informatyki - projekt ReHaB
    • Prowadzący: Aleksandra Dura-Zawisza
    • Prowadzący: dr inż. Jan Rogowski
    • Prowadzący: dr hab. inż. Bartłomiej Stasiak
    • Prowadzący: Anita Tereszczuk
    • Prowadzący: prof. dr hab. inż. Adam Wojciechowski
    • Prowadzący: dr hab. inż. Agnieszka Wosiak
    • Prowadzący: Stanisław Zakrzewski
    • Prowadzący: dr Katarzyna Żykwińska
  • Analiza złożonych danych z detekcją wyjątków
    Analiza złożonych danych z detekcją wyjątków

    Analiza złożonych danych z detekcją wyjątków

    • Prowadzący: dr hab. inż. Agnieszka Duraj
  • Aplikacje multimedialne
    Aplikacje multimedialne
    Zaplanowana seria zajęć poświęconych różnym aspektów projektowania grafiki dla 
    multimediów, opiera się na przedstawieniu wpływu tradycyjnych form
    na nowoczesną grafikę multimedialną dla nowoczesnych urządzeń .
    • Prowadzący: dr inż. Jarosław Andrzejczak
    • Prowadzący: dr inż. Radosław Bednarski
    • Prowadzący: dr inż. Krzysztof Guzek
    • Prowadzący: dr hab. inż. Piotr Napieralski
    • Prowadzący: Maria Pietruszka
  • Badania operacyjne
    Badania operacyjne

    Procesy decyzyjne jedno i wieloetapowe, wykorzystanie programowania dynamicznego do rozwiązywania n-etapowego procesu decyzyjnego. Teoria gier i jej wykorzystanie w procesach decyzyjnych.

    Programowanie sieciowe, maksymalny przepływ w sieci, minimalne drzewo rozpinające, najkrótsze drogi. Analiza sieci czynności, zarządzanie projektami, droga krytyczna, metody CPM i PERT, analiza Kosztowo-czasowa. Harmonogramowanie zadań zależnych i niezależnych. Minimalizacja długości uszeregowania, średniego czasu przepływu oraz maksymalnego opóźnienia.

    Zagadnienia wielokryterialne.

    Systemy masowej obsługi.

    • Prowadzący: dr hab. inż. Dariusz Puchała
    • Prowadzący: dr Alicja Romanowicz
  • Biometryczne Wspomaganie Interakcji Człowiek-Komputer [@CTI]
    Biometryczne Wspomaganie Interakcji Człowiek-Komputer [@CTI]
    Celem przedmiotu jest zapoznanie studentów z elementami technik biometrycznych przydatnych w konstrukcji interfejsów człowiek-komputer. Podstawy klasyfikacji i rozpoznawania wzorców oraz podstawy analizy sygnałów cyfrowych w dziedzinie czasu i częstotliwości są wykorzystywane w kontekście ekstrakcji i analizy cech biometrycznych użytkownika. Omawiane są wszystkie główne grupy modalności biometrycznych (m.in. odcisk palca i dłoni, analiza geometrii dłoni, analiza układu naczyń krwionośnych, rozpoznawanie twarzy, segmentacja i ekstrakcja cech tęczówki, analiza, rozpoznawanie i klasyfikacja sygnału mowy). Zajęcia prowadzone są w oparciu o nowoczesny sprzęt biometryczny dostępny w Laboratorium Biometrii CTI.
    Karta przedmiotu zawiera opis przedmiotu, w tym cele i efekty kształcenia, metody weryfikacji oraz literaturę podstawową i rozszerzoną.

    Karta przedmiotu:
    • w wersji polskiej - TUTAJ
    • w wersji angielskiej - TUTAJ

    Szczegółowe informacje o przedmiocie udostępnia kierownik przedmiotu i nauczyciele prowadzący zajęcia.

    Polecane źródła wiedzy:
    1. Anil K. Jain, Patrick Flynn, Arun Abraham Ross: Handbook of Biometrics, Springer (2007)
    2. Krzysztof Ślot: Rozpoznawanie biometryczne, WKiŁ 2010
    3. Homayoon Beigi: Fundamentals of speaker recognition, Springer (2011)
    • Prowadzący: dr hab. inż. Dariusz Puchała
    • Prowadzący: dr hab. inż. Bartłomiej Stasiak
    • Prowadzący: Mykhaylo Yatsymirskyy
  • Biznesowe Systemy Informatyczne
    Biznesowe Systemy Informatyczne
    • Prowadzący: dr inż. Krzysztof Lichy
  • e-Biznes st
    e-Biznes st
    • Prowadzący: dr Hanna Niedźwiedzińska
  • Economics and Management
    Economics and Management

    Opis przedmiotu:

    w wersji polskiej - TUTAJ
    w wersji angielskiej - TUTAJ

  • Eksploracja danych internetowych
    Eksploracja danych internetowych
    • Prowadzący: dr inż. Kamil Stokfiszewski
    • Prowadzący: dr hab. inż. Danuta Zakrzewska
  • Fotorealistyczna Grafika Komputerowa
    Fotorealistyczna Grafika Komputerowa

    WYKŁAD

    Wykład obejmuje podstawowe pojęcia z zakresu nowoczesnych technik tworzenia obrazów fotorealistycznych. Omówione są techniki tworzenia obrazu oraz metody i algorytmy wykorzystywane we współczesnych silnikach graficznych.

    ĆWICZENIA LABORATORYJNE

    Projekt laboratoryjny składa się z dwóch części. Pierwsza część polega na implementacji szkieletu aplikacji umożliwiającej rendering prostej sceny 3D za pomocą metody śledzenia pomieni. Druga część projektu polega na implementacji jednego z proponowanych wariantów rozszerzających funkcjonalność aplikacji. Sposób przydziału drugiego zadania dla poszczególnych grup ustala prowadzący. Wybór języka programowania zastosowanego do implementacji projektu dokonany zostanie przez prowadzącego na pierwszych zajęciach i nie może ulegać zmianie w trakcie realizacji całego projektu.

    • Prowadzący: dr inż. Krzysztof Guzek
    • Prowadzący: dr hab. inż. Piotr Napieralski
  • Gry Mobilne
    Gry Mobilne

    Zajęcia z projektowania gier na urządzenia mobilne.

    • Prowadzący: dr inż. Jarosław Andrzejczak
    • Prowadzący: dr hab. inż. Piotr Napieralski
    • Prowadzący: dr inż. Dominik Szajerman
    • Prowadzący: dr hab. sztuki inż. Rafał Szrajber
  • Hurtownie Danych - studia stacjonarne
    Hurtownie Danych - studia stacjonarne

    Celem przedmiotu jest nabycie umiejętności w zakresie projektowania i implementacji analitycznych baz danych, jak również zdobycie wiedzy związanej z metodami wydobywania informacji z hurtowni danych oraz eksploracji danych.

    • Prowadzący: dr hab. inż. Agnieszka Duraj
    • Prowadzący: Kinga Glinka
    • Prowadzący: Rafał Woźniak
    • Prowadzący: mgr inż. Rafał Woźniak
    • Prowadzący: dr hab. inż. Danuta Zakrzewska
  • Inteligentne Przetwarzanie Danych
    Inteligentne Przetwarzanie Danych
    Zapoznanie studentów z podstawami teoretycznymi nowoczesnych metod sztucznej inteligencji oraz możliwościami ich praktycznego wykorzystania w zagadnieniach przetwarzania i analizy zbiorów danych.
    • Prowadzący: mgr inż. Piotr Ożdżyński
    • Prowadzący: Oleksandr Pankiv
    • Prowadzący: dr inż. Kamil Stokfiszewski
    • Prowadzący: mgr inż. Paweł Tarasiuk
    • Prowadzący: Kamil Wieloch
    • Prowadzący: Rafał Włodarski
  • Kodowanie i kompresja
    Kodowanie i kompresja
    Kodowanie i kompresja
    • Prowadzący: dr hab. inż. Bartłomiej Stasiak
  • Komputery w mediach
    Komputery w mediach
    • Prowadzący: dr hab. sztuki inż. Rafał Szrajber
  • Metody i algorytmy grafiki komputerowej
    Metody i algorytmy grafiki komputerowej

    Student zdobędzie wiedzę z zakresu metod rozwiązywania głównych zadań współczesnej grafiki komputerowej oraz umiejętność projektowania i programowania zaawansowanych aplikacji grafiki 3D.

    • Prowadzący: Maria Pietruszka
    • Prowadzący: dr inż. Dominik Szajerman
    • Prowadzący: prof. dr hab. inż. Adam Wojciechowski
  • Metody obliczeniowe optymalizacji
    Metody obliczeniowe optymalizacji
    • Prowadzący: dr inż. Bożena Borowska
    • Prowadzący: dr inż. Łukasz Chomątek
    • Prowadzący: Jacek Pintera
    • Prowadzący: dr Alicja Romanowicz
    • Prowadzący: Marek Rudnicki
    • Prowadzący: dr inż. Jan Stolarek
    • Prowadzący: mgr inż. Paweł Tarasiuk
    • Prowadzący: dr inż. Arkadiusz Tomczyk
  • Metody Sztucznej Inteligencji w Ekonomii
    Metody Sztucznej Inteligencji w Ekonomii

    Przedmiot dotyczy zastosowania metod sztucznej Inteligencji, takich jak sieci neuronowe, zbiory rozmyte i algorytmy genetyczne w zagadnieniach ekonomicznych.

    • Prowadzący: Jagoda Lazarek
    • Prowadzący: dr inż. Jagoda Lazarek
    • Prowadzący: dr hab. inż. Dariusz Puchała
    • Prowadzący: dr inż. Kamil Stokfiszewski
  • Modelowanie i analiza systemów grafiki komputerowej
    Modelowanie i analiza systemów grafiki komputerowej

    Opis przedmiotu:

    w wersji polskiej - TUTAJ
    w wersji angielskiej - TUTAJ

    • Prowadzący: dr inż. Dominik Szajerman
  • Nowoczesne Technologie Multimedialne
    Nowoczesne Technologie Multimedialne

    Nowoczesne Technologie Multimedialne - studia niestacjonarne

    Przedmiot jest rozszerzeniem wiedzy zdobytej w ramach systemów multimedialnych. Nacisk kładziony jest na poznanie nowych technologii programowania oraz prezentowania grafiki dwuwymiarowej i trójwymiarowej oraz multimediów w sieci Internet.

    • Prowadzący: Anna Służewska
    • Prowadzący: prof. dr hab. inż. Adam Wojciechowski
  • Obliczenia ewolucyjne
    Obliczenia ewolucyjne

    Opis przedmiotu:

    w wersji polskiej - TUTAJ
    w wersji angielskiej - TUTAJ

    • Prowadzący: dr inż. Bożena Borowska
    • Prowadzący: dr inż. Łukasz Chomątek
    • Prowadzący: prof. dr hab. inż. Piotr Szczepaniak
  • Prawne i społeczne aspekty informatyki
    Prawne i społeczne aspekty informatyki

    Przedmiot przeznaczony jest dla studentów, odbywających zgodnie z planem zajęcia w czwartki w godz. 8.30-10.00. Kurs obejmuje zarówno zagadnienia społeczne, przede wszystkim z zakresu psychologii społecznej i podstaw socjologii jak i prawa własności intelektualnej.

    • Prowadzący: dr Szymon Wierzbiński
  • Programowanie Aplikacji Internetowych - stacjonarne
    Programowanie Aplikacji Internetowych - stacjonarne

    Przedmiot obejmuje tworzenie aplikacji działających po stronie serwera internetowego, w oparciu o technologie takie jak J2EE i .NET. Główny nacisk położony jest na strukturę aplikacji, separację prezentacji od logiki działania, dostęp do baz danych oraz wykorzystanie technologii Web Services.

    Programowanie Aplikacji Internetowych (karta przedmiotu)
    Internet Applications Programming - second cycle studies (course description)

    • Prowadzący: dr inż. Marcin Kwapisz
    • Prowadzący: mgr inż. Wiktor Wandachowicz
  • Programowanie dźwięku w grach komputerowych
    Programowanie dźwięku w grach komputerowych
    Kurs obejmujący zagadnienia przetwarzania, analizy, tworzenia i obsługi dźwięku oraz zastosowania w grach komputerowych i aplikacjach interaktywnych

    Karta przedmiotu:
    • w wersji polskiej - TUTAJ
    • w wersji angielskiej - TUTAJ
    Szczegółowe informacje o przedmiocie udostępnia kierownik przedmiotu i nauczyciele prowadzący zajęcia.
    Polecane źródła wiedzy:
    1. Martin D. Wilde, Audio Programming for Interactive Games, Focal Press (Elsevier) 2004
    2. Richard Boulanger, Victor Lazzarini: The Audio Programming Book, MIT Press (2011)
    3. Dante Treglia, Perełki programowania gier t. 3, Helion 2003
    4. Udo Zölzer: Digital Audio Signal Processing, John Wiley & Sons Ltd. (2008)
    5. Andrzej Czyżewski, Dźwięk cyfrowy, Akademicka Oficyna Wydawnicza EXIT, Warszawa 2001
    6. Perry R. Cook, Real Sound Synthesis for Interactive Applications, A K
    7. Alicja Wieczorkowska: Multimedia. Podstawy teoretyczne i zastosowania praktyczne, Wydawnictwo PJWSTK (2008)
    • Prowadzący: dr hab. inż. Bartłomiej Stasiak
  • Programowanie gier konsolowych
    Programowanie gier konsolowych
    Rozwinięcie znajomości architektury konsol gier, oferowanych przez nią możliwościami i jej
    ograniczeniami oraz z narzędziami developerskimi i środowiskami uruchomieniowymi.
    http://programy.p.lodz.pl/przedmiot.jsp?l=pl&idPrzedmiotu=148642&s=4&j=0
    • Prowadzący: dr inż. Dominik Szajerman
  • Programowanie mikrousług
    Programowanie mikrousług

    Celem przedmiotu jest kształtowanie umiejętności modelowania, budowania i przygotowania do wdrożenia systemów informatycznych zbudowanych w architekturze mikrousługowej.

    W efekcie ukończenia przedmiotu student potrafi: - posługiwać się pojęciami z zakresu przedmiotu, w szczególności dotyczącymi modelowania, budowania i wdrażania systemów opartych na mikrousługach - wskazać podobieństwa i różnice pomiędzy aplikacjami monolitycznymi i opartymi na mikrousługach - modelować, budować i przygotowywać do wdrożenia systemy zbudowane w architekturze mikrousługowej

    • Prowadzący: dr inż. Bożena Borowska
    • Prowadzący: dr inż. Łukasz Chomątek
    • Prowadzący: Urszula Gumińska
  • Programowanie Usług Sieciowych
    Programowanie Usług Sieciowych

    Celem przedmiotu jest nabycie przez studentów umiejętności pisania programów sieciowych z wykorzystaniem różnych technologii sieciowych

    • Prowadzący: dr hab. inż. Piotr Lipiński
  • 1 Strona 1
  • 2 Strona 2
  • » Następna strona

Politechnika Łódzka

ul. Żeromskiego 116
90-924 Łódź
NIP: 727 002 18 95

Centrum E-Learningu

Strona główna CEL PŁ
Lokalizacja
Godziny pracy


Pomoc techniczna WIKAMP
bok@edu.p.lodz.pl
+48426312806

Przydatne linki

  • Strona główna PŁ
  • Biblioteka PŁ
  • Poczta elektroniczna
  • WebDziekanat
  • Office
  • VirTUL
Facebook Twitter Linkedin Instagram Youtube Researchgate VK.com

Pobierz aplikację mobilną

Wsparcie WIKAMP
Nie jesteś zalogowany(a) (Zaloguj się)
Platforma WIKAMP bazuje na Moodle
Platforma WIKAMP jest rozwijana i utrzymywana przez Centrum E-Learningu Politechniki Łódzkiej