Main content blocks

Jarosław Andrzejczak

Jarosław Andrzejczak

dr inż.

Country
Poland
City/town
Łódź
Affiliation at
I72, Institute of Information Technology – Parent unit: Faculty of Technical Physics, Information Technology and Applied Mathematics

About me

Doktor nauk technicznych, adiunkt w Instytucie Informatyki Politechniki Łódzkiej. Zajmuje się projektowaniem i testowaniem użyteczności oraz User Experience, wizualizacją danych i informacji, projektowaniem interfejsów (w tym interfejsów gier), zastosowaniem wizualizacji informacji w projektowaniu interfejsu oraz Rozszerzoną i Wirtualną Rzeczywistością (VR i Augmented Reality). 

Autor kilkunastu prac z zakresu HCI oraz projektowania i automatycznej ewaluacji interfejsów oraz przestrzeni wirtualnych. Współautor systemu interakcji z cyfrowym obiektem muzealnym z wykorzystaniem Rzeczywistości Rozszerzonej, będącego elementem stałym wystawy w Muzeum Kinematografii w Łodzi. Mentor w Programie Akceleracyjnym Agencji Rozwoju Przemysłu Games (ARP Games) w obszarze innowacji w tworzeniu gier komputerowych. Członek komitetów organizacyjnych konferencji krajowych i międzynarodowych takich jak Kultura Gier Komputerowych (KGK), Computer Game Innovation (CGI), Cyfrowe spotkania z zabytkami oraz TEWI. 

Wielokrotnie nagradzany za swoje osiągnięcia naukowe m.in. Złotym Medalem z Wyróżnieniem na Międzynarodowej Warszawskiej Wystawie Wynalazków IWIS, Nagrodą Ministra Nauki i Szkolnictwa Wyższego za wybitne osiągnięcia wynalazcze na arenie międzynarodowej oraz nagrodą Instytutu Wzornictwa Przemysłowego za najlepszy projekt interfejsu. 

Mentor wielu innowacyjnych projektów nagradzanych w międzynarodowych konkursach takich jak Microsoft Imagine Cup (dwukrotne reprezentowanie Polski na finałach światowych) oraz Digital Dragons Student and Talent Show.  Jako Opiekun Organizacyjny od wielu lat z sukcesami prowadzi studenckie projekty realizowane w ramach Koła Naukowego KINo, działającego w Instytucie Informatyki Politechniki Łódzkiej. Autor identyfikacji wizualnej ogólnopolskiego konkursu Zespołowego Tworzenia Gier Komputerowych oraz członek zespołu organizacyjnego tego konkursu. Twórca pierwszych w Polsce studiów magisterskich o tematyce projektowania i badań UI/UX.

 


Scientific activity

Publications
Scientific activity
Publications
Patents
Scientific activity
Patents
Projects
Scientific activity
Projects
Other
Scientific activity
Other

Didactic activity

For students
Didactic activity
For students
Consultations
Didactic activity
Consultations
Other
Didactic activity
Other